A A A
 

EZ - LGI najnowszy system wtrysku bezpośredniego firmy GFI.

 

Jak wszyscy wiemy LPG jest paliwem przyczyniającym się do zmniejszenia emitowanego przez pojazdy dwutlenku węgla, chroniąc tym samym środowisko.

Badania dowodzą, że po konwersji na LPG benzynowych pojazdów emisja szkodliwych substancji spada aż do 11%. Obecnie producenci samochodów wiodących marek Audi, Skoda, Seat , Wv, Kia czy Hyundai wyposażają swoje modele w coraz nowsze rozwiązania technologiczne. Jednym z tych rozwiązań są silniki z wtryskiem bezpośrednim, oznaczone jako TSI, FSI, TFSI, GDI; które wymagają specjalnych/ odpowiednich instalacji gazowych.

 

Na rynku klient obecnie może wybierać instalacje do tego typu silników w fazie lotnej, ale tylko nieliczni sprostali wymaganiom i oferują system w fazie całkowicie ciekłej.  Jednym z producentów takiego systemu jest wiodąca na rynku Europejskim marka GFI, obecnie zarządzana przez koncern MTM srl. globalnego lidera w projektowaniu, produkcji i dystrybucji samochodowych systemów i komponentów do LPG i CNG.

 

 


 

 

 

 

System firmy GFI nosi nazwę EZ- LGI (nazewnictwo systemu EZ – z angielskiego easy – łatwy, nawiązuje do poprzednich systemów). System otwiera nową generację systemów LPG. Najważniejszą cechą systemu jest technologia pozwalająca wtryskiwać LPG w stanie ciekłym wprost do komory spalania za pomocą oryginalnych wtryskiwaczy (nie ma potrzeby montażu dodatkowych wtryskiwaczy gazowych jak to jest w instalacjach wtrysku bezpośredniego fazy gazowej) oraz pompy wysokiego ciśnienia.

 

 

Systemu optymalizuje pracę silnika i zmniejsza zanieczyszczenie środowiska poprzez redukcję ilości spalin w porównaniu z benzyną. Jednakże największą zaletą EZ - LGI jest możliwość działania w trybie mono - paliwowym. Start silnika może odbywać się bezpośrednio na LPG co minimalizuje zużycie benzyny, a tym samym redukuje ilość szkodliwych spalin do atmosfery.